kodulehe tegemine

Kodulehe tegemine - kuidas alustada?

Kodulehe tegemine - ei saa alata, kui pole plaani. Kõigepealt tuleb teha plaan ehk uurida, millist kodulehte üldse soovid. Selleks on hea võimalus vaadata Internetis olevaid kodulehti ja otsida välja 2 kuni 3 lehte, mis väga meeldivad. Nüüd on algus tehtud ning saame edasi planeerima hakata.

Sinu valitud kodulehtedest näeme ära 2 tähtsat asja:

  • Kujundus
  • Menüü struktuur

Järgmisena paneme paika disaini. Kodulehe disaini ei maksa eriti kirjuks ajada. Tasub valida paar põhivärvi ja hakata nendega tegelema. Disain peab olema mobiilisõbralik – peab töötama nii arvutis, tahvlis, kui ka mobiilis.

Koduleht koosnebki infot andvatest piltidest ja tekstidest.

Üldiselt inimesed loevad kodulehe tekste pealkirju sirvides. Seega tuleb pealkirju hoolikalt valida, et potentsiaalne klient edasi sinu kodulehe sisu loeks ja jõuaks välja kontakti küsimiseni.

Kui inimesele jääb pealkiri silma ja see on tabav siis loeb ta ka sisu. Edasine sisu peab vastama pealkirjale.  Sisu omakorda jaguneb veel kaheks:

Sisutekstid:

… peavad olema hästi kirjutatud ehk neid peab olema lihtne lugeda ja nad peavad andma vajamineva info edasi.

Tootetekstid:

…peavad andma toote kohta võimalikult täpset infot ja lisama emotsiooni. Kui see kõik on olemas siis see kutsub ostma.

PS! Sinu lehele tuldi ikkagi toodet või teenust ostma, mitte sinu missioonist ja visioonist lugema.

Tegevusele kutsung ehk „Küsi Pakkumist”

Rangelt soovitatav on iga müügile suunav tekst lõpetada tegevusega „ küsi pakkumist” mis viib kliendi hinnapäringu lehele. Sealt omakorda saab kontakti sinuga.

Kui kodulehe tegemine on lõpule jõudnud siis kontrollitakse ühilduvust erinevate brauseritega ning testitakse läbi kõik nupud ja funktsioonid, mis kodulehele on külge programmeeritud - ja siis ongi sinu uus koduleht valmis.

Kuidas siis käib kodulehe tegemine, mis on otsingus esilehel?

  • Valida välja märksõnaline domeen
  • Panna märksõnalised sisulehtede lingid
  • Optimeerida pealkirjad ja sisud märksõnadega
  • Kirjutada märksõnaline ja kergelt loetav atraktiivne sisu

Edasi hakata järjepidevalt kodulehega tegelema - tuleb luua juurde uut ja värsket sisu. Tuleb juurde teha optimeeritud tekste, mis viitavad sinu toodete ja teenuste lehtedele.

  • Tee optimeeritud Blogi
  • Tee Facebooki "page"
  • Saa linke teistelt lehtedelt enda lehele

Iga kuu tuleb analüüsida kodulehte ja vaadata mis muutunud paremaks.

1 Positsioon otsingu mootorites

2 Lehe külastatavus

3 Reklaamid ja kampaaniaid

Kui lõpuks tuleb aeg, kus oled #1 positsioonil, kas nüüd on aeg SEO lõpetada? Kas "püss" nurka visata?

Ei! Kindel EI! Sest nüüd on hetk, kus oled saavutanud selle, mille kallal oled pikalt töödanud. Enne sind oli ju keegi teine #1 ja nüüd oled ta üles äratanud. Paistab, et tema siiski viskas "püssi" nurka.

Pead oma positsiooni hoidma ja jätkma SEOga. Kui konkurent vastu "sõdima" ei hakka, siis lähed pikalt eest ja sinu positsiooni lüüa on juba võimatu.

Aga miks vaja olla üldse #1 ? Positsioonid #2 ja #3 on ju ka head?

Spetsialistid räägivad: "#1 ja #2 vahe on klickide arvus pea 3 korda" 33% inimestest klickib #1 olevale lingile, mis on peale reklaami ja #2 olevale lingile kuskil 10%. Lehe viimasel kohale olevale lingile juba vaid 3% - Siit tuleb selge põhjus välja, miks tasub lehe optimeerisega tegeleda.

Kodulehe optimeerimise peale peab oma aega kulutama või siis teenust sisse ostma. See on kahtlemata "win-win" sinu ärile.

Tundus huvitav? Soovid oma kodulehte saada tippu?
Võta ühendust ja räägime lähemalt!

Loe lisaks, kuidas käib kodulehe optimeerimine